Wednesday, August 27, 2008

Balik kampung pulang ke kebun daaa..


Semalam kepenatan utk majlis kenduri..la ni..Walaupun penat ya rabi akak gigih kan badan nie balik kg pergi kebun ambil buah...ooo tak tahan siot kena gigit kerengge ..mak kata nie rambutan namanya "rambutan sekolah"...sedap walaupun rupanya kecil..tapi manis...peh ..abah dan husband akak pun kena..abah tukang panjat dan tebang dahan..kita org berdua tukang kutip buah..sambil petik buah..kita berdua di serang dek kerengge biasalah org dok opis sesekali masuk kebun ha..ambil ko kena serang..


Kita org gi ambil buah rambutan dulu,dah habis tu gi ambil buah manggis dan ambil duku..tapi duku nie baru nak belajar masak..mungkin bulan puasa boleh petik kesemua..akak siap menikmati buah duku atas pokok...hee..hee.lepas gian dah lama tak memanjat pokok.Buah manggis susah nak ambil sebab tinggi sangat..ambil sikit je lagi pun buah dah penghujung...kalau kita org tak ambil...buah busuk kat pokok je..saudara mara akak dah tak heran ,buah2x nie..Yg paling best petik buah pulasan..kat sebelah rumah nenek saudara akak..seronok tak yah panjat2x..tapi buahnya pun dah penghujung..kita org balik kg pun kebetulan tengah musim buah..tapi kg akak tak de durian..pernah juga nenek tanam pokok durian ..akhirnya tok nyuk dan tok lem yg makan...sampai kesudah pokok tu tak beso..ok tulah kisahnya..



1 comment:

Ayu said...

panjat memanjat mmg keje kak zai lah kan?
muahahahha!!!


laaarriiikk................