Wednesday, August 27, 2008

Majlis kenduri aqiqah & kenduri arwah

Pada 22.08.08 upacara menyediakan bahan2x utk memasak..
Persiapan menyiapkan juadah sebelum majlis aqiqah dan kenduri arwah bermula..berkerja keras kami sekeluarga untuk memasak,bagi menyiapkan Nasi briyani ,kambing masak briyani, ayam goreng berempah acar timun dan dalca..dari malam hingga keesokan pagi memasak..yg paling busy ayahanda lah..tukang masaknya..akak kerjanya memotong bawang+sayur+menyiapkan acar timun..memotong tak habis2x....


Ini pula acara membungkus telur pindang ..biasa le org Johor..Telur pindang ni dah macam acara wajib kalau setiap kali kenduri kalau tak de telur pindang tak sah le gamaknya...Telur nie Ibunda yg memasak ..

Majlis bermula pada hari sabtu 23.08.08..selepas waktu Zohor lebih kurang pukul 2.00 ptg..di mulakan dgn marhaban dan tahlil oleh kumpulan lelaki.Acara potong jambul dimulakan..


Pada pukul 4.30 ptg pula bacaan yasin dan marhaban oleh kumpulan wanita..Upacara potong jambul sekali lagi..Utk baby Nia..



Nie dia wajah2x kepenatan kami sekeluarga setelah selesai kesemuanya..barulah senang nak makan..lapar siot..dok asyik menjamu makanan utk tetamu yg hadir..



Ini lah wajah baby Nia sebelum dan selepas rambutnya di botakkan...tak pel ah..lepas kena potong rambut terus diam..ringgan rasanya kepala kan...sejuk je kepala tu ...

1 comment:

Ayu said...

comeynya si nia tu...
hhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu...
geram!~